آموزش Structured Data Markup

گزارش سایت های اسپم به گوگل
2015-09-30
افزونه بهینه سازی برای مرورگر گوگل کروم
2015-10-01

آموزش Structured Data Markup

آموزش Structured Data Markup :

Structured Data Markup یا داده های ساختار یافته، در اصل زبان های ساخت یافته یا فرا داده ای هستند که به واسطه زبان های html و …. به جستجوگر ها یک سری اطلاعاتی را برای پویا سازی وب سایت می دهند. 

آموزش Structured Data Markup

مزایای پیاده سازی داده های ساختار یافته یا Structured Data Markup :

یکی از مزایای پیاده سازی داده های ساختار یافته این می باشد که موتورهای جستجو از آن ها برای ایجاد Rich Snippets استفاده می کنند. Rich Snippet ها اطلاعات اضافی هستند که در نتایج حاصل از جستجو یا SERP نمایش داده می شوند که در زیر تصویر نمونه آن ها قرار دارد.

انواع داده های ساختار یافته یا Structured Data Markup :

۱- مایکرودیتا محبوبترین نوع داده های Structured Data Markup می باشد. انواع schema های مختلف آن را می توانید در سایت schema.org بررسی کنید. مارک آپ مایکرودیتا از سه المنت itemscope، itemtype و itemprops تشکیل می شود. خصیصه itemscope محدوده اطلاعات مربوط به یک آیتم در محتوا را مشخص می کند. به طور مثال اگر itemscope را به یک div اضافه کنید، عملاً به موتورهای جستجو اعلام می کنید که اطلاعاتی که در این div قرار دارند، همگی مربوط به یک آیتم خاص می باشند.

<div>
Roger Waters Concert
</div>

با اضافه کردن itemtype نوع آیتم را مشخص می کنید که برای یافتن انواع مختلف آیتم ها باید لینک آن را در سایت schema.org پیدا کرده و به المنت اضافه کنید. به طور مثال:

<div itemtype=”http://schema.org/Event”>
Roger Waters Concert
</div>

در مثال بالا itemscope به موتورهای جستجو اعلام می کند که محتوای div در رابطه با یک رویداد می باشد. فهرست کامل انواع آیتم ها را می توانید در complete list of all itemtypes at Schema.org مشاهده کنید.
اکنون که موتورهای جستجو می دانند که محتوای این div در رابطه با یک رویداد است، می توانیم با استفاده از itemprop اطلاعات بیشتری در اختیار موتورهای جستجو قرار دهیم. اگر بخواهیم محل برگزاری کنسرت را مشخص کنیم به صورت زیر عمل می کنیم:

<div itemtype=”http://schema.org/Event”>
<span itemprop=”name”>Roger Waters Concert</span>
Concert will take place at
<span itemprop=”location”>Madison Square Garden</span>
</div>

دیدگاه ها بسته شده است